پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

تاريخ عرضه PLAYSTATION 5 به طور رسمي مشخص شد؛ منتظر يك كنترلر جديد با فناوري هاپتيك و تريگرهاي تطبيقي باشيد

چندي پيش "جيم رايان"، رئيس بخش پلي‌استيشن سوني، يك به روز رساني جامع در مورد كنسول نسل بعدي سوني منتشر كرد كه در ادامه اين به روز رساني را مي‌خوانيد:

ما در آوريل گذشته از كنسول نسل بعدي خود رونمايي كرديم و اطلاعاتي از آن به اشتراك گذاشتيم و من مي‌دانم با اطلاعات بيشتر هيجان زده‌تر خواهيد شد چرا كه اين آينده گيمينگ است. امروز مفتخرم كه اعلام كنم نسل بعدي كنسول ما Playstation 5 نام خواهد داشت و براي تعطيلات 2020 برنامه ريزي شده تا به موقع در دسترس بازيكنان قرار گيرد.

شايد اين به روز رساني شامل سورپرايز بزرگي نشود اما ما مي‌خواستيم همان مواردي كه شك برانگيز بود را براي طرفداران پلي‌استيشن تاييد كنيم.

چيز ديگري كه من در مورد آن بسيار هيجان‌زده هستم، پيش نمايشي از كنترلر جديد مي‌باشد كه به همراه PS5 روانه بازار خواهد شد. يكي از اهداف ما براي نسل بعد اين است كه بيشتر در بازي‌هاي ويديويي غرق شويد و احساسات بهتر به شما منتقل شوند و در مورد كنترلر جديد بايد بگويم كه توانستيم غوطه‌وري بيشتري در صنعت گيم را براي شما به ارمغان بياوريم.

به همين دليل، دو نوآوري جديد در كنترلر PS5 ديده مي‌شود. اولين نوآوري اين است كه تكنولوژي بازخورد هاپتيكي را جايگزين لرزش كنترلر كرده‌ايم. با تكنولوژي هاپتيك، شما بازخوردهاي متفاوت و زيادي را در شرايط مختلف دريافت خواهيد كرد، مثلا برخورد به يك ديوار در يك بازي مسابقه‌اي بسيار متفاوت خواهد بود نسبت تكل زدن در فوتبال. حتي قدم زدن در يك چمنزار نسبت به تقلا كردن براي ردن شدن از يك باتلاق بسيار متفاوت خواهد بود.

دومين نوآوري چيزي است كه به آن "تريگرهاي تطبيقي" مي‌گوييم، اين تكنولوژي‌اي است كه به "تريگرهاي L2/R2" اضافه شده است. سازندگان بازي‌ها حالا مي‌توانند مقاومت اين تريگرها را مشخص و برنامه‌ريزي كنند تا احساس واقعي‌تر به بازيكن القا شود، به عنوان مثال زماني كه با تير و كمان كار مي‌كنيد و يا اين كه يك بازي مسابقه‌اي آف-رود را تجربه مي‌كند احساس لامسه متفاوت خواهد بود. تركيب اين تكنولوژي با ويژگي‌هاي بازخورد هاپتيكي، باعث مي‌شود احساس رفتارها و كارهاي مختلفي كه در بازي‌ها انجام مي‌‌دهيد به بهترين شكل و قوي‌تر حالت ممكن به بازيكن القا شود. برخي سازندگان بازي‌ها كنترلر جديد را دريافت كرده‌اند و ما نمي‌توانيم براي شنيدن بازخوردهاي آن‌ها صبر كنيم چرا كه مي‌شود خلاقيت‎‌هاي مختلفي را در مورد آن‌ها اجرا كرد.

به روز رساني:

از ويژگي‌هاي جالب ديگري كه در Wired به آن‌ها اشاره شده است، آزادي انتخاب در نصب بخش‌هاي مختلف يك بازي مي‌باشد. علاوه بر سريع‌تر شدن عمليات نصب و همچنين استفاده از ديسك‌هاي 100 گيگاباتي اينبار بازيكنان مي‌توانند پس از انجام بخش تك نفره، اين قسمت از بازي را پاك كنند و فقط بخش چند نفره را براي تجربه نگه دارد و يا برعكس. به اين شكل مي‌توان فضاي آزاد زيادي را نگه داشت.

مورد ديگري كه دستخوش تغييرات اساسي شده است، رابط كاربري پلي‌استيشن مي‌باشد. قبل از اين براي ديدن فعاليت‌هاي اخير بازيكنان مي‌بايست وارد بازي شويد و حالتي پويا وجود نداشت اما اين بار همين كه بر روي صفحه Home باشيد، توانايي گذر بر موراد مختلفي را خواهيد داشت و همچنين اطلاعات زيادي از دوستان،بخش چندنفره بازي‌ها و حتي بخش تك نفره دريافت خواهيد كرد.

اطلاعات هيجان‌انگيز زيادي در مورد PS5 داريم كه در سال پيش رو آن‌ها را با شما به اشتراك خواهيم گذاشت، ما همچنان بازي‌هاي بزرگي براي PS4 تدارك ديده‌ايم، عنواني مانند The Last of Us 2،Ghost of tsushima و Death Stranding. من از تمامي طرفداران پلي‌استيشن تشكر مي‌كنم براي اين كه در اين مسير با ما همراه هستند.

منبع : https://www.gamesradar.com/uk/ps5-holiday-2020-release-date-playstation-5-name/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.