مشخصات كليدي تلويزيون‌هاي 8K منتشر شد

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

مشخصات كليدي تلويزيون‌هاي 8K منتشر شد

انجمن 8K يا همان 8K Association كه متشكل از شركت‌هاي بزرگي نظير سامسونگ الكترونيكس، سامسونگ ديسپلي، پاناسونيك، اينتل، هايسنس و TCL مي‌شود مشخصات عملكردي تلويزيون هاي 8K را منتشر كرده است.

اين انجمن جزئيات مذكور را براي آگاهي بيشتر مشتريان از ويژگي‌هاي HDR، عملكرد رنگي و... منتشر كرده تا افراد در هنگام خريد محصولاتي كه با برچسب 8K علامتگذاري شده‌اند از مشخصات آن‌ها آگاهي داشته باشند. اين موارد در ادامه آورده شده است:

رزولوشن 4320×7680 پيكسل
نرخ فريم ورودي 24، 30 و 60 فريم بر ثانيه
درخشندگي نمايشگر: بيش از 600 نيت (حداكثر روشنايي)
كدك: HEVC
رابط: HDMI 2.1

 

موارد فوق در واقع ليست مشخصاتي است كه به صورت عمومي منتشر شده و جزئياتي كه در اختيار اعضاي انجمن قرار گرفته شامل پارامترهاي ورودي 8K (عمق رنگ، نرخ فريم، نمونه‌برداري كروما)، عملكرد نمايشگر (رزولوشن، حداكثر روشنايي، سطح سياه، فضاي رنگي، سفيد مرجع) و رابط و فرمت‌هاي مديا (رنج ديناميكي بالا، كدك) مي‌شود.

به هر حال بايد عملكرد اين تلويزيون‌ها را در دنياي واقعي ديد و اعداد و ارقام نمي‌توانند به عنوان انگيزه خريد براي مشتريان عمومي كاربرد چنداني داشته باشند. اما با اين وجود، چنين جزئياتي در آينده به فراگيرتر شدن استفاده از اين تلويزيون‌ها كمك خواهند كرد.

منبع : https://www.engadget.com/2019/08/31/8k-association-performance-specs/

برای خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم تا از خریدی هوشمندانه و مناسب برخوردار شوید.

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، اندازه صفحه نمایش تلویزیون است. انتخاب اندازه مناسب با توجه به ابعاد اتاق شما و فاصله نشستن از تلویزیون اهمیت زیادی دارد. عموماً برای اتاق‌های کوچک، تلویزیون‌های با صفحه کوچکتر و برای اتاق‌های بزرگ، تلویزیون‌های با صفحه بزرگتر مناسب‌تر هستند.

 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، کیفیت تصویر و ویژگی‌های تکنولوژیکی تلویزیون مورد نظر است. مطمئن شوید که تلویزیون دارای وضوح تصویر (رزولوشن) مناسبی مانند 4K باشد و از ویژگی‌های مانند HDR (High Dynamic Range) نیز پشتیبانی کند. همچنین، بررسی کنید که تلویزیون از تکنولوژی‌های مانند OLED یا QLED برخوردار است یا خیر، زیرا این تکنولوژی‌ها به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.