سئو و 4 روش براي بهتر نتيجه گرفتن در موتورهاي جستجوگر

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۲۷ مهر ۰۳

سئو و 4 روش براي بهتر نتيجه گرفتن در موتورهاي جستجوگر

اين روزها كلمه سئو و قرار گرفتن در رده هاي بالاي نتايج جستجو از هميشه مهم تر شده است. اما چگونه مي توانيد رتبه ي خوبي در صفحه اول نتايج جستجو بدست بياوريد؟

آن هم زماني كه در يك ميدان پر از متن هاي مختلف قرار گرفته ايد كه به يكديگر شبيه هستند؟ چگونه در اين شرايط مي توانيد به مشتريان خود بگوييد كه از ديگران برتر هستيد؟ چه چيز باعث مي شود تا شما قابل مشاهده باشيد و كليك هاي ارزشمند را دريافت كنيد؟ نگران نباشيد، با اعمال تغييرات خاص شما نيز مي توانيد در صفحات اول نتايج جستجو ظاهر شويد. در ادامه روش هايي را براي رسيدن به اين مقصود به شما ارائه مي دهيم.

حضور خود را به موتورهاي جستجو نشان دهيد.

همه ي ما با سايت هاي عالي و بهينه سازي شده و آماده به راه-اندازي مواجه بوده ايم. اين سايت را در دنياي ترسناك و بزرگ اينترنت قرار مي دهيم و هيچ. نه كليك، نه جذب ترافيك و فقط يك خط صاف نا اميد كننده در آمار بدست مي آيد. نا اميد نباشيد تمام سايت هاي بزرگ مثل ايسنا از همين جا شروع كردند. نگران نباشيد، هنوز اميدي هست. مطمئن شويد سئو سايت به درستي انجام شده است و Google Analytics و Webmaster Tools را راه اندازي كنيد، يك نقشه سايت مناسب ايجاد كنيد، مطالب تكراري را پيدا كنيد، URLهاي مناسب براي كاربران و موتورهاي جستجو توليد كنيد و مطمئن شويد كه تمامي شبكه هاي اجتماعي به درستي به سايت شما لينك داده اند. سپس دوباره فايل robots.txt را بررسي كنيد. بدون اجرا كردن يك چك ليست مناسب شانس سايت شما بسيار پايين خواهد بود.

از سامانه ي رتبه بندي فروشندگان گوگل (Google’s seller rating) استفاده كنيد
اين روزها ستاره ها بهترين دوست تجارت هستند؛ هرچه ستاره بيشتر، بهتر. از آنجايي كه مشتريان به تعداد ستاره هاي سايت بسيار اهميت مي دهند، پس بهتر است رتبه اي كه كاربران به سايت شما مي دهند را از طريق سامانه ي رتبه بندي فروشندگان گوگل در كنار لينك سايت به نمايش در آوريد. اين ويژگي، رتبه اي را كه كاربران به شما مي دهند را گزارش كرده و به جستجو كنندگان نشان مي دهد كه سايت شما تا چه اندازه باكيفيت است. اين موضوع در طراحي وب سايت حرفه اي بسيار اهميت دارد چرا كه در اين شهر اغلب سايت ها به امر فروش مشغول هستند و شما با قرار دادن اين ويژگي مي توانيد به فروش بيشتري دست يابيد. براي بدست آوردن اين ويژگي گوگل، شما به 150 نظر در 12 ماه نياز خواهيد داشت. بر اساس آمارهاي گوگل، نرخ كليك براي تبليغاتي كه از رتبه بندي فروشندگان استفاده مي كنند 17% بالاتر از تبليغاتي است كه از اين ويژگي بي بهره اند. اين افزايش نرخ كليك باعث كاهش هزينه ها و افزايش درآمد شما خواهد شد.

اين ستاره ها فقط براي تبليغات مورد استفاده قرار نمي گيرند. شما مي توانيد اين ويژگي را براي نتايج طبيعي سايت خود نيز به نمايش درآوريد. يكي از بارز ترين مثال در اين باره سايت مديسه است كه هر كاربر مي تواند به محصولات خريداري كرده امتياز دهد. Yotpo يك ابزار عالي براي جمع آوري نظرات كاربران و ارائه آن در صفحه نتايج موتورهاي جستجو به شمار مي آيد. اين ابزار به شما كمك مي كند تا بوسيله ي برقراري ارتباط با مشتريان، نظرات آنها را جمع آوري كنيد.

دقيقا چيزي كه مشتريان به دنبال آن هستند را در توضيحات متا به آنها ارائه دهيد

رمزآلود بودن سايت اصلا ويژگي خوبي نيست، بخصوص اكنون كه هر كليك براي شما بسيار ارزشمند است. هيچ كس از سايت هايي كه كاربران را بوسيله طعمه هايي دست مي اندازند خوشش نمي آيد و مطمئنا شما نمي خواهيد نرخ دفع كاربر سايت خود (bounce rate) را افزايش دهيد. اجازه دهيد تا كاربران دقيقا آنچه كه در سايت به آنها ارائه مي دهيد را بدانند. اين كار كليد بدست آوردن كليك هاي ارزشمندي است كه به دنبال آن هستيد. رعايت تمامي اين اصول نقش مهمي در بالا آوردن سايت براي موتور هاي چستجو دارد تا شما را به موفقيت برساند. اگر چه توضيحات متا به عنوان فاكتور رتبه بندي شناخته نمي شود اما اين به اين معني نيست كه اين توضيحات بي اهميت باشند. يك توضيح گيرا در اين قسمت مي-تواند توجه ديگران را جلب كند، بخصوص اگر رقباي شما از اين فرصت استفاده نكرده باشند.

يك توضيح متاي خوب مي تواند براي سئو سايت عاملي باشد تا مشتري بجاي كليك بر روي لينك رقباي شما، لينك شما را كليك كند و اگر ستاره هاي رنگي كه پيرامون آن صحبت شد را به سايتتان اضافه كرده باشيد، آن زمان در نتايج جستجو سايت شما خودنمايي خواهد كرد. دقت در نوشتن متا تگ را مي توانيد از مديران سايت ورزش 3 آموزش بگيريد كه با نهايت ظرافت و دقت اين اصل را رعايت مي كنند. به نظر نمي آيد كه ديگر نياز باشد تا در مورد اهميت نرخ كليك به عنوان يك فاكتور تاثير گذار در رتبه بندي صحبت كنيم. اگر به مشتريان بالقوه خود يك نگاه اجمالي از سايتتان هديه بدهيد، به آنها كمك كرده ايد تا بيشتر به سايت شما مراجعه كرده و راحت تر مطالب آن را بررسي كنند.

محلي فكر كنيد
اگر شما يك فروشگاه فيزيكي (غير آنلاين) هستيد، نيازي نيست تا در نتايج كلي به بهترين رتبه دست پيدا كنيد. توجه داشته باشيد سايت هايي مثل آپارات مي توانند به شما در سئو محلي كمك كنند و شما مي توانيد با توليد فيلم هاي جذاب به فروش خود دست يابيد. بهتر است بجاي اين كار روي سئو محلي تمركز كرده و همچنين سعي كنيد از نقطه نظرات مشتريان بيشتر بهره بگيريد.

نتيجه
مطمئنا قرارگيري در رتبه هاي بالاي نتايج جستجو هر روز سخت تر مي شود اما اجازه ندهيد اين موضوع شما را دلسرد كند. اجازه دهيد اين موضوع شما را به چالش بكشد. با بازگشت به عقب و تمركز روي نكات ريز اوليه طراحي سايت (طراحي وب سايت) و سئو، شانس خود را براي رسيدن به اهداف خود بالا برده و گستره ي دسترسي به سايت خود را افزايش دهيد.
بهينه سازي سايت، دسترسي به مشتريان و به حد عالي رساندن زبان سايت، به شما كمك نمي كند كه در صفحه ي نتايج موتورهاي جستجو بالاتر قرار بگيريد. اين كارها به شما كمك مي كند تا با مشتريان خود ارتباط برقرار كرده و مادام العمر اين ارتباط را حفظ كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.