انتشار تصاويري از پتنت هدست واقعيت افزوده اپل

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

انتشار تصاويري از پتنت هدست واقعيت افزوده اپل

يكي از افشاگران دنياي فناوري به نام «Brian Roemmele» تصاويري از پتنت هدست واقعيت افزوده اپل منتشر كرده كه بلندپروازي هاي اپل را در ساخت يك هدست غيرمعمول نشان مي دهند.

اپل پتنت مذكور را ماه مارس 2019 در اداره ثبت اختراع و نشان تجاري آمريكا (USPTO) ثبت كرده بود. كمپاني كوپرتينويي وسيله اي به نام «Display Device» را به ثبت رسانده بود كه در توضيحات آن عبارت «هدست واقعيت افزوده» نوشته شده است.

اپل در فايل ثبت اختراع در مورد واقعيت افزوده، مزيت ها و فوايد آن براي كاربران و همچنين موارد استفاده آن در اپليكيشن ها توضيحاتي ارائه كرده است. اما اين شركت نمي خواهد در مسير سنتي ساخت هدست VR قدم بردارد:

«هدست هاي واقعيت مجازي، واقعيت افزوده يا واقعيت تركيبي (Mixed Reality) كنوني، از مشكل عدم تطابق با چشمان كاربران رنج مي برند و منجر به خستگي چشم ها، سردرد و سرگيجه مي شوند.»

اپل به دنبال ساخت هدستي است كه كاربر را خسته نمي كند. احتمالاً به همين دليل هم تاكنون چنين محصولي را از اين شركت نديده ايم. در حاليكه بعضي از شركت ها دو يا حتي سومين نسل از هدست هاي واقعيت مجازي خود را به بازار عرضه كرده اند، اين شركت هنوز چنين محصولي را توليد نكرده است.

معلوم نيست اپل هدست واقعيت افزوده را توليد خواهد كرد يا نه. اما با توجه به اسناد منتشر شده مي توان به جديت اپل در ساخت اين محصول پي برد. چند روز پيش نسخه بتاي iOS 13 تاييد كرد كه اپل مشغول ساخت هدست واقعيت افزوده است.

اواسط شهريور ماه نيز خبري منتشر شد كه از اشاره به يك هدست واقعيت افزوده با اسم رمز گارتا (Garta) در فايل Readme بيلد iOS 13 خبر مي داد.

منبع : https://www.slashgear.com/apples-latest-work-on-ar-glasses-19592247/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.