بازاريابي influencer چيست؟

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

شنبه ۳۰ فروردین ۰۴

بازاريابي influencer چيست؟

بازاريابي influencer چيست؟ (Influencer Marketing)يك استراتژي بازاريابي influencer موفقيت آميز به شما كمك مي كند تا برند خود را بيشتر در معرض ديد قرار دهيد، اعتبار ايجاد كنيد و همچنين با مخاطبان جديد ارتباط برقرار كنيد.اين استراتژي ( Influencer Marketing ) موجب هدايت ترافيك به سايت شما مي شود و مشتريان جديد را به سمت محصولات و خدمات شما سوق مي دهد.

بازاريابي تاثير گذار فوايد زيادي دارد اما از طرفي هم مي توانند يك استراتژي گيج كننده و پيچيده براي تنظيم، راه‌اندازي و مديريت باشد.اين يك پروژه زمان بر است و موانع شروع كار آن شامل موارد زيادي مي شود كه بايد قبل از شروع كار متوقف شوند.

بازاريابي تاثيرگذار ( Influencer Marketing ) چيست؟

بازاريابي influencer يك استراتژي است كه افرادي را كه تاثير زيادي در صنعت يك برند يا مخاطبان هدف دارند را در شناسايي مي كند.در يك استراتژي بازاريابي influencer يك برند با اين استراتژي همكاري مي كند و در آن  influencer موافقت مي كند تا مخاطبان آن ها را در معرض ديد پيام يا محتواي تجاري قرار دهد.influencer ها معمولاً مخاطب زيادي دارند و مشغول فعاليت هستند بنابراين هنگامي كه يك برند تجاري توسط يك influencer به اشتراك گذاشته مي شود يا از مطالب و پيام هاي آن ها استفاده مي كند، سود مي برد.در معرض ديد قرار داده شدن به برند تجاري اين امكان را مي دهد تا به روشي مثبت، طبيعي و معنادار در مقابل مخاطب هدف خود قرار بگيرد.

 

يكي از مثال هاي بازاريابي تاثيرگذار همكاري Pantene’s با Jada Pinkett Smith بازيگر است.Jada پيام خود را با مخاطبان خود به اشتراك گذاشت و توجه ۱.۲۳ ميليون دنبال كننده توييتر خود را به اين برند اختصاص داد.در حالي كه از يك سلبريتي در اين تعريف از استراتژي بازاريابي تاثير گذار استفاده مي شود، اما كمپين هاي influencer هميشه نبايد به افراد مشهور اعتماد كنند.
بازاريابي influencer در مورد رسيدن به وضعيت در معرض ديد قرار داده شده است، اما هميشه اينگونه نيست كه با افرادي كه بيشترين مخاطب را دارند كار كنيد، اين در مورد كار با افرادي است كه مخاطب مناسبي دارند، بنابراين شما مي توانيد با افرادي ارتباط برقرار كنيد كه به احتمال زياد با برند شما ارتباط مي گيرند.بنابراين چگونه يك influencer مناسب پيدا كرده و يك كمپين بازاريابي تاثير گذار موفق ايجاد كنيد؟

چگونه يك استراتژي بازاريابي تاثيرگذار ( Influencer Marketing ) ايجاد كنيد؟براي ايجاد و راه‌اندازي استراتژي بازاريابي تاثير گذار براي نام تجاري خود مراحل زير را طي كنيد:
اهداف خود را تعريف كنيد

مانند هر برنامه بازاريابي هوشمندانه با بيان اهداف خود شروع كنيد.اهداف خود را براي آنچه مي خواهيد با كمپين خود انجام دهيد تنظيم كنيد.تعيين اهداف در مراحل اوليه برنامه ريزي به شما در شكل‌گيري يك استراتژي سازگار، كمك مي‌كند و همچنين مي تواند ايده هايي در مورد معيارهايي كه بايد رديابي و نظارت داشته باشيد، به شما ارائه دهد تا ميزان موفقيت خود را در پايان كار اندازه گيري كنيد.برخي از اهدافي كه ممكن است بخواهيد براي استراتژي بازاريابي influencer خود در نظر بگيريد، شامل موارد زير است:
آگاهي ازبرند
افراد بيشتري را در جهت شناخت نام تجاري خود جذب كنيد.

براي مطالعه كامل اين مطلب و آگاهي بيشتر در مورد اين نوع بازاريابي روي لينك زير كليك كنيد..

https://webdaran.com/what-is-influencer-marketing/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.