اپليكيشن تغيير چهره Zao جنجال آفريد؛ نقض حريم شخصي كاربران

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

اپليكيشن تغيير چهره Zao جنجال آفريد؛ نقض حريم شخصي كاربران

اپليكيشن تغيير چهره Zao در چين به محبوبيت بالايي دست پيدا كرده است و در همين راستا، جنجال هاي اپليكيشن FaceApp در حال تكرار است.

اپليكيشن تغيير چهره Zao از چهره افراد در هزاران سريال و فيلم استفاده مي كند. كاربران براي استفاده از اين اپليكيشن تنها كافيست تصوير خود را در آن آپلود كنند. اين اپليكيشن هم اكنون به محبوبيت بالايي در كشور چين دست پيدا كرده و بيشترين دانلود را در ميان برنامه هاي رايگان سيستم عامل iOS از آن خود كرده است.

در گذشته اپليكيشن تغيير چهره فيس اپ به دليل نقض حريم خصوصي افراد با مشكلات زيادي روبه‌رو شده بود و به نظر مي رسد چنين مشكلاتي نيز سد راه سازندگان اپليكيشن تغيير چهره Zao شود. به نظر مي رسد اين اپليكيشن در كمتر از 10 ثانيه مي تواند چهره افراد را روي صورت افراد مشهور در فيلم ها و سريال ها قرار دهد، البته براي بهترين نتيجه بايد مدت زمان بيشتري را صرف كار با اين اپليكيشن كرد.

در حال حاضر كليپ هاي كمي براي استفاده موجود است و به نظر مي رسد توسعه دهندگان براي افزايش آن ها در حال بهبود الگوريتم هاي خود هستند. تكنولوژي مورد استفاده در اين اپليكيشن تغيير چهره شباهت زيادي به فناوري توسعه يافته توسط امپريال كالج لندن دارد. در حالي كه اين اپليكيشن به محبوبيت بسياري بالايي دست پيدا كرده است، بسياري نگران امنيت اطلاعات كاربران هستند.

اين اپليكيشن توسط Changsha Shenduronghe Network Technology توسعه پيدا كرده كه زيرمجموعه Momo است. اين شركت در زمينه سرويس هاي دوست يابي و استريم زنده فعاليت دارد. در بخش مربوط به حريم خصوصي اين اپليكيشن به امكان استفاده از اطلاعات ايجاد شده توسط توسعه دهنده اشاره شده است.

پس از انتقاد از عملكرد اپليكيشن تغيير چهره Zao، توسعه دهنده آن خبر از حذف اطلاعات كاربران از سرورهاي خود پس از حذف آن ها از اپليكيشن داد. بنابراين زماني كه كاربران اطلاعات خود را از اپليكيشن Zao حذف مي كنند، توسعه دهنده نيز ديگر به آن ها دسترسي ندارد.

منبع : https://www.theverge.com/2019/9/2/20844338/zao-deepfake-app-movie-tv-show-face-replace-privacy-policy-concerns

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.