استاندارد سندباكس گوگل از داده هاي شخصي محافظت مي كند

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

استاندارد سندباكس گوگل از داده هاي شخصي محافظت مي كند

استاندارد سندباكس شركت گوگل علاوه بر شخصي سازي تبليغات، اثر وب را محدود كرده و از حريم شخصي و محرمانه افراد محافظت مي كند.

شركت گوگل در حال ساخت مجموعه اي از استانداردهاي باز به نام Privacy Sandbox است. استاندارد سندباكس منجر به شخصي سازي تبليغات شده و از داده هاي محرمانه افراد محافظت مي كند. اين طرح پيشنهادي عمدتا روي قدرت اعداد تمركز دارد. در صورتي كه داده هاي شما بخشي از يك گروه بزرگتر باشند، تبليغ كنندگان ديگر نمي توانند شما را مورد هدف قرار دهند. براي شروع، گوگل به دنبال روش هايي است كه نشان دهد شما، عضوي از يك گروه با سلايق تبليغاتي خاص هستيد.

اين شركت قصد دارد تا بودجه حريم خصوصي را روي سايت ها اعمال كند. طبق اين سياست، هر سايت تنها در صورتي مي تواند از كاربر تقاضاي اطلاعات كند كه متعلق به يك گروه بزرگتر باشد، در غير اين صورت درخواست داده ها مسدود مي شوند. كمپاني هاي گوگل و اپل همچنين به دنبال راهي جهت پيگيري محاوره هاي تبليغاتي هستند. گوگل اميدوار است كه استاندارد سندباكس نيز مانند PrivacyPass عمل كرده و علاوه بر جلوگيري از كلاهبرداري، حريم شخصي كاربران را نيز حفظ كند.

سندباكس نيز همانند ساير استانداردهاي باز، تنها در صورتي موثر خواهد بود كه به طور معقولانه به كار گرفته شود. به عنوان مثال گوگل به سختي توانسته است امكان اجراي ويديوهاي VP9 را در برخي دستگاه ها ميسر كند. به هر حال اين كمپاني اعلام كرده كه دلايل خوبي جهت پذيرش استاندارد سندباكس وجود دارد.

حريم خصوصي، يكي از بزرگ ترين نگراني هاي ممكن براي بسياري از افراد و شركت ها محسوب مي شود، اما مسدود كردن كوكي ها كمك زيادي به حفظ حريم خصوصي نمي كند. سندباكس حريم خصوصي در واقع تعادلي را بين نمايش تبليغات در وب و محافظت از داده هاي كاربران برقرار مي كند.

منبع : https://www.engadget.com/2019/08/22/google-proposes-privacy-sandbox/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.