فيسبوك نام اينستاگرام و واتس اپ را تغيير مي دهد

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

فيسبوك نام اينستاگرام و واتس اپ را تغيير مي دهد

شايد عجيب و دور از ذهن به نظر برسد، اما از شواهد و قرائن پيداست كه فيسبوك مي‌خواهد در نام دو اپليكيشن تحت تملك خود يعني اينستاگرام و واتس اپ تغييراتي ايجاد كند. به گزارش The Information، كارمندان دو شركت اينستاگرام و واتس اپ به تازگي خبردار شده‌اند كه شركت مادر آن‌ها قصد اضافه كردن نام خود به اين دو اپليكيشن را دارد.

بدين صورت كه نام اينستاگرام به Instagram from Facebook و واتس اپ به WhatsApp from Facebook تغيير خواهد كرد. يكي از مقامات فيسبوك ضمن تأييد اين مسئله در خصوص تغيير فوق اذعان داشته: «ما خواستار شفافيت بيشتر براي محصولات و سرويس‌هايي هستيم كه بخشي از فيسبوك به شمار مي‌آيند». اما اگر كسب اعتبار به خاطر پشتيباني از سرويس‌هاي محبوب چيزي است كه فيسبوك خواستار آن است، در كنار آن بايد تاب تحمل انتقادات را هم داشته باشد.

چه فيسبوك، چه واتس اپ و چه اينستاگرام در سال‌هاي اخير با مشكلات امنيتي متعددي روبرو بوده‌اند و پرونده‌هاي بسياري براي نقض حريم خصوصي در آن‌ها تشكيل شده، كه شايد مهم‌ترين و بزرگترين آن‌ها رسوايي بزرگ كمبريج آناليتيكا باشد كه غول شبكه‌هاي اجتماعي را وارد بحران عظيمي كرد.

در هر صورت، اين تغيير نام چيزي نبوده كه تا كنون از ديد محافل خبري پنهان مانده باشد. جين مانچون وانگ، فعال توييتري كه به خاطر فاش‌ كردن اطلاعات از محصولات فيسبوك شهرت دارد، در ماه مارس از برندينگ جديد در محصولات اين شركت خبر داد.

بد نيست بدانيد كه تغيير نام واتس اپ و اينستاگرام در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه بنيان‌گذاران اوليه اين دو اپليكيشن فيسبوك را ترك كرده‌اند. پاييز سال گذشته، بنيان‌گذاران اوليه اينستاگرام خروج خود از فيسبوك را در شرايطي اعلام كردند كه مدتي قبل برايان اكتون و جان كوم، بنيان‌گذاران واتس اپ از اين شركت خروج قهرآميزي داشتند.

در هر صورت تمامي اين اتفاقات دست به دست هم داده كه اينستاگرام و واتس اپ از اين پس پيوند عميق‌تري با شركت مادر خود داشته باشند.

منبع : https://www.engadget.com/2019/08/02/whatsapp-instagram-from-facebook

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.