سئو براي سايت‎هاي فروشگاهي چگونه است؟

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

سئو براي سايت‎هاي فروشگاهي چگونه است؟

در دنياي ديجيتال ماركتينگ و سئو، در حال حاضر فروشگاه هاي آنلاين مي‌توانند بيشترين بهره وري را از ترافيك و بازديد كننده از سايت به خود اختصاص دهند و البته با توجه به ماهيت متفاوت آنها با سايت هاي خبري، وبلاگي و شركتي، قطعا تكنينك ها و روش هاي سئو براي سايت هاي فروش آنلاين متفاوت است .

سئو چيست؟

لغت سئو (SEO) برگرفته از عبارت انگليسي Search Engine Optimization و به معني بهينه‎سازي وب‎سايت در موتورهاي جستجوگر، براي بهتر ديده شدن است. در واقع سئو يكي از تكنيك‎هاي موثر و كاربردي در معرفي هر چه بهتر و بيشتر وب‎سايت به كاربران است كه اين مورد به افزايش بازديد كاربران از سايت كمك شايان توجهي مي‎كند.

البته بايد اين نكته را در نظر گرفت كه سئو سايت‎ فروشگاهي مانند ايسنا به معني استفاده از راهكارهاي غيراخلاقي براي دستكاري در نتيجه‎ي كاوش‌هاي موتورهاي جستجوگر نيست، بلكه استفاده از روش‎هاي اصولي براي بهبود وب سايت، در راستاي رويت آن در نتايج جستجوهاي طبيعي سئو ‎سايت مي‎باشد كه در نهايت موجب اخذ رتبه بهتر در موتورهاي جستجو مي‎شود.

سئو سايت‎هاي فروشگاهي

 

سئو يكي از تكنيك‎هاي كاربردي در معرفي برند و تجارت به كاربران وب‎سايت است، كاربراني كه احتمال دارد به مشتريان برند تبديل شوند.يكي از مهمترين مواردي كه مي‎بايست در فروشگاه اينترنتي رعايت شود، سئو سايت‎هاي فروشگاهي است و صاحب هر سايت فروشگاهي بايد براي سئو فروشگاه اينترنتي خود اهميت ويژه‎ايي قائل شود. چرا كه امروزه با توجه به مزاياي خريد اينترنتي تعداد مشتريان سايت‌هاي فروشگاهي در حال افزايش است و به تبع، طراحي سايت فروشگاهي نيز بيشتر و رقابت فروشگاه‌هاي اينترنتي در موتورهاي جستجوگر نيز فشرده‌تر شده است. بنابراين مي‌بايست ارتقا سئو سايت فروشگاه اينترنتي در ارجحيت قرار گيرد و قسمتي از استراتژي ديجيتال ماركتينگ هر فروشگاه اينترنتي باشد.

اهميت سئو مداوم فروشگاه اينترنتي از همان آغاز طراحي

سئو سايت فروشگاهي مي‎بايست از نقطه‎ي آغازين طراحي سايت صورت گيرد و بايد آن را جز مواد اوليه‎ي تاسيس سايت فروشگاه اينترنتي دانست. در غير اينصورت ممكن است، پروژه‎ي طراحي فروشگاه با شكست مواجه شود و صاحب آن متحمل هزينه‎ي زيادي گردد.

بنابراين اگر هدف صاحب يك فروشگاه آنلاين، افزايش روزانه‎ي فروش سايت است بايد از ابتدا بر روي سئو تخصصي سايت فروشگاهي‎اش كار كند و به آن را صورت مدوام انجام دهد. سايت هايي مانند ديوار با تلاش هميشگي توانستند به رتبه هاي بالا جستجو برسند . بسيار ديده شده است كه صاحبان فروشگاه اينترنتي بعد از رسيدن به نتيجه‎ي رضايت بخش از سئو سايت خود، ديگر كار چنداني در زمينه‎ي سئو براي سايت فروشگاهيشان نمي‎كنند و آن را به حال خود رها مي‌كنند. در صورتي كه با توجه به پويايي تكنولوژي‎هاي فناوري اطلاعات، رتبه‎ي سايت در گوگل نمي‎تواند هميشگي باشد و مي‎بايست مدام بر روي سئو سايت فروشگاهي كار شود تا گوگل فروشگاه آنلاين را از جرگه‎ي رقابت خارج نكند.

لازم به ذكر است در سئو وب‎سايت فروشگاهي براي كسب نتيجه‎ي دلخواه، نبايد انتظار پاسخ دهي سريع را داشت و بعد از انجام فرآيند سئو مي‎بايست، براي كسب نتيجه زمان لازم را در نظر گرفت.

آموزش سئو سايت فروشگاهي

سئو سايت فرآيندي است كه بايد به صورت مداوم و هميشگي انجام پذيرد. براي كسب رتبه‎ي مطلوب در جستجوهاي گوگل مي‎توان از تكنيك هاي متعددي استفاده نمود كه هركدام تاثير خوبي بر سئو فروشگاه اينترنتي دارند.

سه مرحله‎ي اصلي در سئو سايت فروشگاهي

1- سئو تكنيكال

2- بازاريابي محتوي

 

3- لينك‎سازي هدفمند

سئو تكنيكال براي سايت هاي فروشگاهي

سئو تكنيكال شامل مواردي مختلفي از قبيل رعايت اصول سئو در بخش طراحي وب‎سايت فروشگاهي، بهينه كردن سرعت سايت، طراحي نسخه‎ي واكنشگرا و … مي‎باشد.

 

قبل از انجام هريك از اصول سئو مانند بازاريابي محتوا و لينك سازي هدفمند نيازمند به سايتي استاندارد و قدرتمند وجود دارد. بسياري از سايت هاي داخلي مانند ني ني سايت از اين نوع سئو استفاده مي كنند .چرا كه سئو تكنيال پايه و اساسي براي لينك‎هاي خارجي و بهينه سازي محتواي وب‎سايت به شمار مي‎رود و سايت فروشگاهي با استفاده از سئو تكنيكال با سرعت بيشتري توسط موتورهاي جستجو ايندكس مي‎شود و در آنها مشاهده خواهد شد.

بازاريابي محتوا براي فروشگاه هاي اينترنتي

در سال‎هاي اخير بازاريابي محتوا يك روش خوب براي فروش محصول و ارائه‌ي خدمات محسوب مي‎شود. براي موفقيت در سئو مي‎بايست وب‎سايت داراي محتواي قابل قبول و با ارزشي باشد، البته بايد توجه داشت كه منظور از توليد محتوا فقط محتواي ديجيتالي نيست، بلكه محتواي ديجيتالي زير مجموعه‎ايي از توليد محتوا محسوب مي‎شود

 

بازاريابي محتوا به روش‎هاي مختلفي انجام مي‎گيرد، روش‎هايي از قبيل:

1- شناسايي كلمات كليدي با ارزش

مهم‌ترين قسمت در سئو محصولات فروشگاهي ، يافتن كلمات كليدي مناسب براي كسب ‌و كار هدف است. براي سئو بهتر محصولات فروشگاهي ابتدا بايد اين موضوع را دانست كه مشتريان براي يافتن محصول در اينترنت چه كلماتي را ممكن است جستجو كنند و در توليد محتوا روي آن كلمات مانور داد. پيدا كردن كلمات كليدي با ارزش بدون شك اولين قدم و برترين قدم در زمينه سئو است و اين اصل بايد در انواع سايت ها و طراحي سايت ورزشي تخصصي استفاده شود.

2- لينك سازي داخلي

در محتواي توليد شده وب سايت اگر از كلماتي استفاده گردد كه امكان لينك سازي داخلي آن‎ها فراهم باشد، بازديد از صفحات فروشگاه به مراتب بيشتر مي‎شود و اين خود بر روي رتبه‎ي وب‎سايت تاثيرگذار است.

3- توليد محتواي با ارزش

براي معرفي يك محصول تنها نمايش ظاهر آن كافي نيست، چرا كه گوگل نمي‎تواند عكس را بخواند؛ بنابراين مي‎بايست براي كالا توصيفي كامل، درست و غير تكراري نوشت.

4- تدوين استراتژي محتوايي

اگر محتواي توليد شده براي عناوين وب‎سايت فروشگاهي داراي استراتژي مشخصي باشد، كاربر توضيحات را به دليل نظم آن به خوبي درك كرده و از وب‎سايت و صفحه انتخاب شده آن خسته نمي‎شود و آن را دير ترك مي‎كند.

لينك سازي هدفمند در فروشگاه هاي آنلاين

براي رقابت با سايت‎هاي قديمي در نتيجه‎ي جستجوهاي گوگل، علاوه بر توليد محتواي با ارزش و همچنين رعايت كردن اصول سئو تكنيكال، مي‎بايست لينك سازي خارجي نيز در وب‎سايت انجام پذيرد. براي ايجاد لينك‎سازي مي‎توان از ابزارها و ترفندهاي متعددي استفاده كرد، به ياد داشته باشيد سايت هاي موفق همچون سافت 98 از روش هاي گوناگوني مانند خريد بك لينك، كامنت ماركتينگ، فعاليت هاي در شبكه هاي اجتماعي و … به رتبه هاي بالا دست يافتند.

 

در طراحي سايت فروشگاه اينترنتي بايد به ياد داشت كه موتورهاي جستجو روز به روز پيشرفته‎تر و مجهزتر مي گردند و براي باقي ماندن در بازار رقابت مجازي نياز است كه همراستا با اين صنعت رو به جلو حركت كرد تا بتوان به كسب رتبه‎ي بهتر نايل شد و از ساير رقبا پيشي گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.