راهاندازي فروشگاههاي اينترنتي در كشور رشد چشمگيري داشته است. اين شركتها و فروشگاههاي اينترنتي كه هر كدام به عرضهي محصول يا خدماتي ميپردازند، براي افزايش فروش و مشتري خود سايتي ايجاد كردهاند، اما اكثر آنها بعد از مدتي بهعلت بيتوجهي به سئو، از ادامهي فعاليت سايت خود نااميد ميشوند و سايت خود را تعطيل ميكنند.
متأسفانه بيشتر دارندگان سايتها فكر ميكنند تنها با ايجاد سايت و معرفي محصولات خود، كار تمام شده است و حالا بايد منتظر تماس و فروش بمانند، اما بايد بدانيد كه موفقيت يك سايت و استقبال از آن فقط راهاندازي آن نيست، بلكه ابتدا بايد بدانند سئو چيست و فعاليت و اقدامات لازم براي بهينهسازي بهمنظور افزايش فروش، بعد از ايجاد آن آغاز ميشود و اين اقدامات بايد بهصورت مستمر انجام شود.
براي اينكه بتوانيد فروش سايت خود را بهصورت بهينه افزايش دهيد، بايد نكات و اقدامات زير را انجام دهيد. توجه داشته باشيد كه نكات زير برگرفته از اصول سايت هاي بزرگ مانند ديجي كالا است. انجام مستمر اين نكات و رعايت اصولي آنها حداقل در شش ماه به افزايش كيفيت سئوي سايت شما كمك ميكند و درنتيجه، باعث افزايش فروش شما ميشود.
۱. بهينهسازي تگهاي سئوي سايتاولين اقدام براي افزايش فروش، بهينهسازي تگهاي سئوي سايت است. بهينهسازي اين تگها مهارتي كاملا تخصصي است و ازآنجاكه بيشتر مالكان اطلاعات و دانشي از طراحي سايت و سئو ندارند، نميتوانند از تكنيكهاي آن بهدرستي استفاده كنند و در بعضي مواقع، اقدامات اشتباهي انجام ميدهند.
اولين اقدام ضروري براي دارندهي يك سايت، آشنا شدن با اصول اوليهي بهينهسازي سايت و تگهاي مرتبط است. امروزه در تمامي سايت هاي مطرح كشور سئو به خوبي و به درستي اجرا شده است و شما نيز بايد توجه داشته باشيد كه اگر به دنبال ساخت سايت فروشگاهي هستيد در اين سايت اصول سئو را به درستي پياده سازي كنيد .براي مثال، اگر كسي قصد دارد مطلبي در سايت خود قرار بدهد، بايد با اصول نوشتن محتواي سئوبيس و انواع تگها بهمنظور بهينهسازي آن آشنا شود.
۲. تبليغات اينترنتي
بهينهسازي سئو باعث ميشود كه رتبهي سايت در گوگل و درنتيجه، ميزان بازديد از سايت شما افزايش پيدا كند؛ اما اين مسئله بهشدت زمانبَر است. حتي گاهياوقات لازم است كه شما تا يك سال براي بهدستآوردن اين نتيجه تلاش و هزينه كنيد.
شما در اين مدت براي دستيابي به فروش بيشتر لازم است كه سايت خود را درمعرض ديد افراد مختلف و بيشتري قرار دهيد؛ ازاينرو انجام تبليغات در ديگر سايتها بهترين روش است. سايت هاي بسياري مانند خبرنگاران جوان با تبيلغ در رسانه ملي به راحتي به موفقيت دست يافتند. مهمترين نكتهاي كه بايد در تبليغات درنظر بگيريد، اين است كه سايت تبليغكننده بايد مرتبط با نوع كسبوكار شما باشد. براي مثال، اگر سايت شما دربارهي فروش تيغ ژيلت مردانه است، بايد در سايتهايي كه بازديدكنندگان آن بيشتر مرد هستند، بنرهاي تبليغاتي خود را قرار دهيد.
۳. فعاليت در شبكههاي اجتماعيامروزه شبكههاي اجتماعي بيشترين تأثير را در برندسازي و افزايش فروش دارند. بيشتر مردم در سراسر دنيا از انواع شبكههاي اجتماعي براي ارتباطدهي با يكديگر و دريافت آخرين اخبار و مطالب استفاده ميكنند. امروزه سايت هايي هستند كه از اول در شبكه هاي اجتماعي شروع به كار كردند و به موفقيت رسيدند از اين رو مي توان به سايت ستاره اشاره نمود كه بهترين مثال در اين زمينه است . ازاينرو، شبكههاي اجتماعي بهترين بستر براي كسبوكارها، بهمنظور تبليغ محصولات و خدماتشان است. مهمترين نكته براي موفقيت در شبكههاي اجتماعي، آشنايي با انواع شبكهها و چگونگي فعاليت در آنهاست.
۴. كمپينهاي تبليغاتيبرگزاري كمپينهاي تبليغاتي از بهترين و كمهزينهترين روشها براي برندسازي و افزايش فروش سايت است. در كمپينهاي تبليغاتي شما اقدام به برگزاري رويدادي ميكنيد و در آن رويداد و در برابر اقداماتي خاص، تخفيفات ويژهاي درنظر ميگيريد. اين كمپين ميتواند تخفيف ويژهي سال نو يا برگزاري يك مسابقه باشد. كمپين ها براي تمامي سايت ها قابل استفاده است اما بايد توجه داشت در طراحي سايت ورزشي با داشتن يك كمپين مناسب كه شما را به بهترين شكل توصيف كند بسيار واجب است. چگونگي راهاندازي يك كمپين اينترنتي، مهمترين نكتهاي است كه بايد يك مالك با آن آشنايي داشته باشد. كمپينها با اينكه در مدت زمان محدودي اجرا مي شوند، اما در همان زمان كم، بهراحتي باعث افزايش فروش و برندسازي سريع سايت شما خواهند شد.
چگونه انجام دهيم؟مهمترين سؤال مالكان سايتها اين است كه چگونه اقدامات بالا را انجام دهيم. توجه داشته باشيد كه اگر در روياي خود سايتي مانند نماشا را تصور مي كنيد بايد تلاش خود را هزار برابر كنيد چرا كه سايت هاي مطرح روزانه فعاليت بالايي دارند وشما با فعاليت بيشتر و رعايت اصول ذكر شده بدون شك جايگاه بالايي كسب مي كنيد .هر كدام از اقدامات بالا، تكنيك و نكات جزئي زيادي دارد كه براي انجام هر كدام به يك فرد متخصص در شركت نياز است.
- ۹ بازديد
- ۰ نظر