آيا ايكس باكس و پلي استيشن بعدي در واقع يك كنسول هستند؟

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

آيا ايكس باكس و پلي استيشن بعدي در واقع يك كنسول هستند؟

طي ماه‌هاي اخير اطلاعاتي از ايكس باكس اسكارلت و پلي استيشن 5 منتشر شده است. هم سوني و هم مايكروسافت قول داده‌اند كه با كنسول قدرتمندي طرف خواهيم بود. البته بسياري از افرادي كه به طور مستقيم با اين محصولات در ارتباط هستند مي‌گويند پلي استيشن و ايكس باكس بعدي تفاوت بزرگي باهم نخواهند داشت. حال سوال اصلي اينجاست كه تا چه اندازه بايد منتظر محصولاتي خلاقانه باشيم؟

آلن كور، مدير اجرايي يوبيسافت در مناطق اروپا، آفريقا و خاورميانه اعتقاد دارد كه با «جهشي بزرگ» طرف خواهيم بود. البته كور هم معتقد است هنوز دقيقا مشخص نيست كه كاربران چه توقعاتي از كنسول‌هاي نسل بعد دارند: «ما نمي‌دانيم كه سرويس‌هاي استريم تا چه اندازه فراگير مي‌شوند. آن چيزي كه در حال حاضر مي‌دانيم اين است كه كنسول‌هاي نسل بعدي يك جهش بزرگ نسبت به نسل فعلي محسوب مي‌شوند.»

به عقيده او، اين سخت‌افزارهاي جديد براي كمپاني‌هاي بازي‌سازي بسيار هيجان انگيز هستند زيرا آن‌ها مي‌توانند با سطح جديدي از تكنولوژي كار كنند كه پيش از اين به آن دسترسي نداشتند. به عقيده او، اين پيشرفت‌‌ها جدا از به ارمغان آوردن گرافيك بهتر، اجازه اعمال تغييراتي جديد در گيم‌پلي را هم مي‌دهد: «در واچ‌داگز به لطف تسلط بيشتر روي هوش مصنوعي مي‌توانيم گيم‌پلي جديدي را خلق كنيم.»

البته همه مثل آلن كور فكر نمي‌كنند. مدتي پيش آتسوشي اينابا در مصاحبه‌اي گفته بود كه چندان براي كنسول‌هاي نسل بعد هيجان زده نيست: «سخت افزار‌ مورد استفاد‌ه‌ي كنسول‌هاي نسل قبلي شامل تراشه‌هاي اختصاصي بود كه براي پي سي در دسترس نبود. اكنون اگر به كنسول‌هاي نسل بعد توجه كنيد، آن‌ها از تراشه‌هايي استفاده مي‌كنند كه در حال حاضر در بازار وجود دارند. مثلا، سوييچ از تراشه تگرا استفاده مي‌كند كه قبلا در بازار وجود داشت و همچنين ديگر كنسول‌ها نيز از تراشه‌ها و كارت‌هاي گرافيك مشابه با پي سي استفاده مي‌كنند كه تنها كمي به‌روز رساني شده‌اند. هيچ يك از اين سخت افزار‌ها به‌نظر منحصر به فرد نمي‌رسند.»

منبع : https://vigiato.net/p/21630

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.