PS5 ممكن است از عناوين PS1، PS2 و PS3 هم پشتيباني كند

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳

PS5 ممكن است از عناوين PS1، PS2 و PS3 هم پشتيباني كند

سوني ويژگي backward compatibility كنسول PlayStation 5 را تاييد كرده ولي براساس يك شايعه، اين شامل همه كنسول‌هاي خانگي قبلي شركت مي‌شود.
مارك سرني به عنوان سرپرست تيم معماري سخت‌افزاري كنسول نسل نهمي سوني يعني پلي‌استيشن 5، در سال ۲۰۱۹ فاش كرد كه كنسول جديد خانگي اين شركت قرار است از ويژگي backward compatibility پشتيباني كند؛ قابليتي كه به كنسول اين اجازه را مي‌دهد تا عناوين عرضه شده براي پلتفرم‌هاي قديمي‌تر پلي‌استيشن را هم اجرا كند. سرني گرچه اشاره مستقيمي نكرد كه دايره پشتيباني اين ويژگي به كدام كنسول‌ها محدود مي‌شود، ولي به شكل بارز اين موضوع قطعي است كه همه عناوين موجود در PS4، در PS5 هم قابل تجربه هستند. لازم به ذكر است كه PS4 عمدتا به دليل تغيير كامل معماري سخت‌افزاري نسبت به كنسول‌هاي قبلي، چنين ويژگي را ندارد.

با توجه به يك گزارش جديد، به نظر مي‌رسد كه PlayStation 5 نه تنها از عناوين PS4، بلكه حتي از عناوين PS1، PS2 و PS3 هم پشتيباني مي‌كند. اين ادعا كه اولين بار توسط يك كانال تحليلي يوتيوبي به نام HipHopGamer مطرح شده، به ويژگي جديدي در كنسول بعدي سوني مي‌پردازد كه از آن با نام remastering engine يا موتور ريمسترسازي ياد شده است. اين ادعا كه توسط سوني تاييد نشده، مي‌گويد كه پلي‌استيشن 5 با كمك اين تكنيك قادر است همه بازي‌هاي قديمي عرضه شده براي كنسول‌هاي خانگي سوني را هم اجرا كند. بنا به ادعاي جديد، remastering engine به شكل خودكار اقدام به ارتقاي سطح نمايشي و كيفيت تصويري اين عناوين نيز مي‌كند كه در صورت درستي، مي‌تواند يك ويژگي بسيار جذاب براي طرفداران باشد. شما مي‌توانيد اين ويديو را در اينجا مشاهده كنيد.

لازم به ذكر است كه سوني هنوز كنسول جديد خود را رونمايي نكرده و با توجه به اينكه تنها كم‌تر از ۱۲ ماه تا تعطيلات سال نو ۲۰۲۰ و موعد عرضه كنسول باقي مانده، انتظار مي‌رود كه به زودي خبرها و جزئيات جديد پيرامون آن را منتشر كند. يكي از شايعات در اين رابطه، به رونمايي PS5 در كنفرانس سوني در CES 2020 اشاره دارد كه تا ساعاتي ديگر شروع خواهد شد. پيرامون ادعاي جديد اين كانال يوتيوبي، گرچه نمي‌توان احتمال پشتيباني از بازي‌هاي نسل پنجم، ششم و هفتمي را براي PS5 به كلي رد كرد - خصوصا با توجه به اينكه كنسول رقيب Xbox Series X از بسياري از عناوين نسل‌هاي قبلي پشتيباني خواهد كرد - ولي اين موضوع از جهات مختلفي بعيد به نظر مي‌رسد. در هر صورت، بايد منتظر ماند و ديد كه سوني جزئيات ويژگي backward compatibility پلي‌استيشن 5 را در چه زماني معرفي مي‌كند و اينكه آيا ادعاي وجود سيستم remastering engine در اين كنسول صحت دارد يا خير.

منبع : https://gamerant.com/ps5-backward-compatibility-ps1-ps2-ps3-ps4-games/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.