ديجيتال ماركتينگ چيست و چگونه باعث افزايش بازديد سايت مي شود

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ديجيتال ماركتينگ چيست و چگونه باعث افزايش بازديد سايت مي شود

چند وقتيست در محافل علمي و اقتصادي مختلف، آينده اي را به تصوير مي كشند كه ديگر هيچ اثري از كسب و كار هاي سنتي نيست، چراكه ديگر تمامي اين كسب و كار ها به اينترنت منتقل شده اند.

اكنون براي ما نيز درك اين حقيقت دشوار نيست، چراكه مشاهده مي كنيم با رواج يافتن گوشي هاي هوشمند و اينترنت پر سرعت، زير ساخت بسيار مناسبي براي تجارت الكترونيك فراهم شده و از طرفي فرهنگ خريد اينترنتي نيز به خوبي در حال شكل گرفتن در بين هموطنان است.

چالش هاي پيش روي تجارت الكترونيك و راه اندازي سايت
در واقع با ايجاد زيرساخت مناسب كه در بالا به آن اشاره كرديم، مهمترين چالش براي رونق تجارت الكترونيك حل شده است و در اين بخش، قصد داريم به چالشي اشاره كنيم كه مستقيما صاحبان كسب و كار اينترنتي با آن روبرو مي باشند و راه حلي نيز جهت رفع آن به شما پيشنهاد مي كنيم.

چالش اصلي اين است كه دورنماي كسب و كار اينترنتي بسيار خوب است، افراد قبل از اينكه وارد كسب و كار اينترنتي شوند با پايين و بالا كردن اعداد و محاسبه درآمد كسب و كار هاي آنلاين مختلف مانند مديسه، هيجان زده و مشتاق مي شوند تا شب نشده، سايتي براي خود راه اندازي كنند و درآمد هايي كه روي كاغذ محاسبه كرده اند را كسب نمايند.

اما پس از راه اندازي سايت، تازه متوجه مي شوند، آنقدر كه فكر مي كردند هم آسان نيست. سايت آماده است، اما بازديدكنندگان كجا هستند؟! چالشِ اصلي براي مدير يك كسب و كار اينترنتي همين است.

اين قسمت تلخِ ماجراست كه تعدادِ كمي راه عبور از آن را مي دانند. در واقع با چند ماه تلاش مستمر وقتي مدير سايت، نتيجه تلاش شبانه روزي خود را نمي بيند، نااميد مي شود و با خود فكر مي كند، چطور اين همه مي گويند كسب و كار اينترنتي خوب است ولي هنوز هيچ درآمدي ندارم؟ استرس آن را مي گيرد كه پس از كلي هزينه براي راه اندازي سايت و صرف چندين ماه زمان براي بروزرساني و تبليغات، نتيجه نگيرد، قطعا شكست بزرگي خورده است. اما اين چالش، راه حل هاي فراوان و خوبي را دارد كه نه تنها انگيزه تان از بين نمي رود، بلكه چندين و چند برابر انگيزه خواهيد گرفت و اولين فروش هايتان نيز رقم خواهد خورد.

راه حل استفاده از تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي اينترنتي مي باشد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد.

ديجيتال ماركتينگ چيست
هرچند كه يك سايت با طراحي بي نظير داشته باشيد، بدون كمك ديجيتال ماركتينگ نمي توانيد موفق شويد؛ پس به خوبي ادامه اين مطلب را بخوانيد.

به زبان ساده، ديجيتال ماركتينگ شامل مجموعه از ابزار و روش هايي است كه هرچه بيشتر ديده شدن كسب و كار شما كمك مي كند. بايد توجه داشت سايت هاي معتبر مثل ايسنا با انجام اين روش ها به موفقيت رسيدند.

سئو، بازاريابي محتوا، بازاريابي ايميلي، ويديو ماركتينگ، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و غيره؛ همه تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ هستند كه مدير سايت براي بازاريابي و رشد سريع فروش سايت خود مي تواند از آنها بهره گيرد.

بعنوان مثال، برخلاف آنچه عامه مردم تصور مي كنند كه ايميل ماركتينگ كارايي ندارد، اما آيا مي دانيد با اجراي يك كمپين موفق بازاريابي ايميلي در كمتر از دو ساعت قادر خواهيد بود حداقل فروش خود را 3 برابر كنيد؟ بارها شده كه به پول بيشتر نياز داشته ام و به كمك ايميل ماركتينگ به سرعت كارم را راه انداخته ام.

در ادامه بصورت مختصر تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ را معرفي مي كنيم.

سئو و بهينه سازي سايت (SEO): شايد بهتر باشد «سئو» را قلب ديجيتال ماركتينگ به ناميم، چراكه قدرتي جادويي در بازاريابي اينترنتي دارد. سئو سايت يعني بهينه سازي سايت براي موتور هاي جستجو كه در صورت اجراي صحيح آن روي سايت خود مي توانيد با كسب رتبه بهتر در گوگل، بازديدكنندگانِ زيادي را بصورت رايگان به سايت خود جذب كنيد. اين بازديدكنندگان نيز، به دليل آنكه از طريق گوگل وارد سايتتان شده اند، اعتمادِ بيشتري به سايت خواهند داشت كه اين اعتماد باعث افزايش نرخ تبديل بازديد كننده به مشتري مي شود.


بازاريابي محتوا: به اهميت سئو پي برديد، اما سئو دقيقا روي محتوا پياده سازي مي شود؛ پس اكنون بايد به اهميت بازاريابي محتوا يا كانتنت ماركتينگ به خوبي پي ببريد. آنچه واضح و روشن است، اين است كه ديگر كسي به تبليغات بنري فراوان در گوشه و كنار سايت ها توجهي نمي كند، عصر آنگونه تبليغات ها به سر آمده است. امروز عصر بازاريابي محتواست. اين اصل در سايت هاي خبري مانند عصر ايران به درستي رعايت شده است. براي اينكه بيشتر به قدرت بازاريابي محتوا اعتماد كنيد به سخن بيل گيتس اشاره مي كنيم كه در دو دهه گذشته گفته است «محتوا پادشاه است». در بازاريابي محتوا، هدف توليد محتواي با كيفيت و بروز است كه باعث مي شود، اعتماد كاربر پيشاپيش به شما جلب شده و به محض ارائه محصول و خدمات، چشم بسته آن را خريداري كند!

بازاريابي شبكه هاي اجتماعي: هرچند كه درگذشته حضور افراد بيشتر در سايت ها و انجمن ها بود، اما امروزه داستان كمي تغيير كرده، چراكه هر فردي كه يك گوشي هوشمند و اندرويدي دارد در شبكه هاي اجتماعي پرسه ميزند! افرادي كه صرفا به سايت خود اتكا مي كنند، سخت در اشتباهند. اگر تا به حال اين نوع از بازاريابي را تجربه نكرده ايد ديجيتال ماركتينگ به شما در اين زمينه كمك مي كند. يك متخصص ديجيتال ماركتينگ به خوبي از قدرت شبكه هاي اجتماعي در عصر حاضر اگاه است و بعنوان مكمل از اين ابزار، در كنار سايت خود استفاده مي كند.

بازاريابي ويديويي: حتما بارها ديده ايد كه يك ويديو به چه سرعتي در رسانه هاي اجتماعي مانند تلگرام يا اينستاگرام منتشر مي شود. به اين فيلم ها، ويديو هاي ويروسي يا viral مي گويند كه يكي از قدرتمندترين تكنيك هاي ديجيتال ماركتينگ است. سايت هاي بسياري از جمله ديوار با استفاده از اين نوع از بازاريابي به موفقيت رسيدند. هرچه بتوانيد ويديو هاي جذاب تري را تهيه كنيد كه مانند ويروس، ميان افراد در رسانه هاي اجتماعي منتشر شود، با سرعت بيشتري برندسازي سايت خود را انجام خواهيد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.