ترافيك سايت خود را هوشمندانه افزايش دهيد

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ترافيك سايت خود را هوشمندانه افزايش دهيد

افزايش ترافيك سايت براي هر كسب و كاري كه به صورت آنلاين فعاليت داشته و يا قصد راه اندازي سايت دارد مهمترين مسئله اي است كه ذهن هر وبمستري را درگير مي كند و مدت زمان زيادي را بايد صرف آن كرد.

در صورتيكه هنوز سايت خود را راه اندازي نكرده ايد به اين نكته توجه كنيد كه داشتن سايت بدون ترافيك ورودي به نوعي هدررفت هزينه و منابع يك كسب و كار است.

عنوان "افزايش ترافيك ورودي سايت" ممكن است ذهن شما را به سمت روش هاي جعلي و فيك مانند خريد ورودي گوگل و يا بازديدهاي جعلي هدايت كند، اگر چه برخي از وبمسترها از اين روش ها استفاده كرده و با ترفندهاي خاصي توانسته اند بازخورد نسبتاً مناسبي در كوتاه مدت دريافت كنند اما هدف ما در اين نوشتار معرفي روش هاي قانوني و واقعي براي افزايش ترافيك سايت به صورت هميشگي، كاملاً هوشمندانه و مفيد است و با استفاده از اين روش ها كاربراني به سمت سايت شما هدايت خواهند شد كه جزئي از بازار هدف شما هستند. با ما همراه باشيد...

روش هاي افزايش ترافيك ورودي سايت :

1 - تبليغات در گوگل

همانطور كه مطرح شد، گوگل منبع بسيار مناسبي براي افزايش ترافيك ورودي سايت است. اما در صورتيكه زمان وهمچنين سرمايه كافي براي سئوي سايت را نداشته باشيد، نگراني شما از ديد گوگل معني ندارد چون گوگل راهكار مناسب ديگري براي شما ارائه كرده است.

گوگل ادز (Google Ads) سرويس تبليغاتي گوگل است كه با استفاده از آن مي توانيد سايت خود را در عرض چند ساعت در رتبه هاي بالاي صفحه اول گوگل به كاربران نمايش دهيد. اين امر توسط اغلب سايت هاي بزرگ مثل شيپور براي فروش بيشتر محصولات استفاده مي شود .بر خلاف روش سئو، تبليغات در گوگل مي تواند سايت شما را در سريعترين زمان ممكن به صدر نتايج جستجو منتقل كرده و ترافيك ورودي سايت را براي كلمات كليدي انتخابي شما به صورت كاملا هدفمند افزايش دهد.

از مهمترين مزايا و قابليت هاي گوگل ادز مي توان به امكان انتخاب دقيق كلمات كليدي، تعيين بازه زماني،بودجه روزانه، موقعيت جغرافيايي براي نمايش تبليغ و پرداخت به ازاي هر كليك اشاره كرد. در واقع با استفاده از تبليغ در گوگل تنها به ازاي كليك كاربر هزينه اي را به گوگل پرداخت مي كنيد و نمايش تبليغ براي شما هزينه اي ندارد.

مهمترين نكته در مورد روش تبليغات در گوگل، اجراي كمپين به صورت هدفمند است كه براي انجام اين كار پيشنهاد مي كنيم از افراد يا شركت هاي با تجربه استفاده كنيد. زيرا بهينه نبودن تبليغات در گوگل سبب هدررفت هزينه هاي شما خواهد شد.

2– سئو يا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو

اين روزها موتورهاي جستجو براي كاربران اينترنت به محلي براي دريافت پاسخ هر سوال تبديل شده اند، از دريافت قيمت و مشخصات يك محصول، اطلاع از آخرين اخبار و وب گردي گرفته تا آموزش و سرگرمي. در ميان موتورهاي جستجو، گوگل به عنوان معروفترين موتور جستجو در دنيا به اندازه اي در ميان كاربران محبوبيت دارد كه عبارت "گوگل كن" به اولين راه حل براي يافتن پاسخ هر سوال تبديل شده است.

در واقع حضور كسب و كار شما و بدست آوردن رتبه هاي بالا در نتايج گوگل مي تواند به حدي براي شما مفيد واقع شود و ترافيك ورودي سايت را به اندازه اي افزايش مي دهد كه بسياري از كسب و كارها حاضرند زمان و هزينه هاي زيادي را صرف اين كار كنند. علاوه بر اين، زمانبر بودن اين روش را مي توان اصلي ترين عيب آن دانست.

3 - شبكه هاي اجتماعي

با گسترش استفاده از گوشي هاي هوشمند، شبكه هاي اجتماعي نيز محبوبيت و كاربرد بالايي پيدا كرده اند به نوعي كه بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي يك راه قدرتمند براي بدست آورن مخاطبان و مشتريان در كسب و كارهاي مختلف مي باشد.

مشتريان شما دائما در حال دنبال كردن برندها از طريق رسانه هاي اجتماعي مي باشند و اگر از شبكه هاي اجتماعي به طور مستقيم با مخاطبين خود در تعامل نباشيد، منجر به از دست رفتن بخش عمده اي از اين قبيل مشتريان مي گردد. اغلب سايت هاي بزرگ داخلي مانند آپارات با طراحي اپليكيشن خصوصي و زيباي خود كاربران زيادي را در سراسر دنيا جذب كرده اند.

بازاريابي خوب در شبكه هاي اجتماعي مي تواند موفقيت بزرگي از جمله ايجاد طرفداراني براي برند تجاري شما گرفته تا جذب مشتريان بالقوه و افزايش فروش سايت براي كسب و كار شما داشته باشد.

4 - برندسازي

برندسازي به معناي ارائه هويت به يك نام تجاري است كه باعث افزايش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت مي شود. تأثيري كه برندسازي بر روي كسب و كارها دارد بر هيچ شخصي پوشيده نيست اما اين روش به زمان و هزينه ي نسبتاً زيادي نياز دارد. بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه اين روش در ابتدا بر روي ورودي مستقيم سايت شما اثرگذار است و در ادامه مي تواند براي سئوي سايت شما هم مفيد واقع شود. برند سازي در طراحي فروشگاه اينترنتي بسيار مهم است چرا كه اگر شما تبديل به يك برند آشنا براي مردم شويد هيچگاه از ذهن آنها بيرون نمي رويد و فروش خود را صد برابر خواهيد كرد.

در واقع در صورتيكه برندسازي موفقي داشته باشيد، كاربران ورودي از طريق كانال هاي ورودي مستقيم به سايت، ورودي از طريق موتورهاي جستجو و همچنين ورودي از طريق شبكه هاي اجتماعي افزايش چشمگيري خواهند داشت. به عبارت ديگر با يك تير چند نشان را انتخاب كرده ايد اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه در مقايسه با روشهاي ديگر، كاري سخت و زمانبر است.

5 - ايميل ماركتينگ

اگرچه به علت استفاده نامناسب از ايميل ماركتنيگ، قدرت و اثربخشي اين سرويس در افزايش ترافيك سايت كاهش يافته است و بسياري از ايميل هاي تبليغاتي توسط كاربران خوانده نمي شوند اما در صورتيكه بر روي برندسازي كسب و كار خود كار كرده باشيد و چند نكته از جمله اهميت دادن به كاربر، ارسال نكردن ايميل به صورت هرز و قراردادن يك پيشنهاد جذاب براي كاربر در متن ايميل را رعايت كنيد، ايميل ماركتينگ مي تواند يكي از موثرترين استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال باشد سايت هايي مثل نمناك با استفاده از اين ويژگي خبرنامه  هاي خود را قوي تر كردند و تاثير چشم گيري در افزايش ترافيك و بازدهي سايت ايجاد خواهد كرد.

6 - رپورتاژ آگهي

قرار دادن مقاله يا آگهي در وب سايت هاي پر ترافيك مي تواند منجر به افزايش ترافيك سايت شود و به شما در ايجاد برند تجاري كمك كند.

با استفاده از رپورتاژ آگهي مي توانيد از ترافيك ورودي ديگر سايت ها استفاده كرده و برند خود را به كاربران معرفي كنيد. رپورتاژ آگهي كه با عنوان پست مهمان نيز شناخته مي شود بر روي سئوي سايت نيز مي تواند تأثير مثبتي داشته باشد. سايت هايي كه امروزه به موفقيت رسيده اند مثل نماشا با قرار دادن رپورتاژ آگهي در سايت هاي مشابه توانسته اند به اين موفقيت دست يابند.

رعايت نكاتي از جمله نحوه نگارش رپورتاژ، انتخاب عنوان جذاب و كاربرپسند و همچنين قرار داشتن لينك هاي مناسب در متن رپورتاژ بر روي ميزان اثربخشي آن اثرگذار است.

در اين نوشتار سعي كرديم بهترين روش ها براي افزايش ترافيك ورودي به سايت را معرفي كنيم اما ممكن است با مطالعه اين موارد، براي انتخاب بهترين روش دچار ترديد و يا سردرگمي شويد. استراتژي سايت، نوع كسب و كار و نوع برقراري ارتباط كاربران با سايت هاي حوزه كاري شما و ميزان بودجه شما فاكتورهايي هستند كه بايد در زمان انتخاب هر كدام از اين روش ها در نظر داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.