مزاياي طراحي سايت با سيستم مديريت محتواي رايگان

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مزاياي طراحي سايت با سيستم مديريت محتواي رايگان

سيستم مديريت محتوا (CMS) ابزاري فوق‌العاده‌ براي طراحي سايت به شيوه‌اي پويا و ديناميكي است. با استفاده از يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس و جوملا براي طراحي وب سايت، به فهرست اين ويژگي‌ها و مزايا باز هم افزوده خواهد شد.

در مطلب سيستم مديريت محتوا چيست و چگونه طراحي سايت را متحول كرده است، به طور مفصل به كاربرد و مفهوم CMS و دليل روي آوردن دنياي تكنولوژي به طراحي وب سايت به كمك آن اشاره كرديم. در اين مطلب قصد داريم با مفهوم سيستم مديريت محتواي رايگان آشنا شده و مزيت استفاده از آن‌ها براي طراحي وب سايت را بيان كنيم. برخلاف تصور، يك سيستم مديريت محتواي رايگان به خاطر قرار داشتن در دست همه، ضعيف و بي‌كاربرد نيست و اين دقيقا نقطه قوت آن به شمار مي‌رود.

سيستم مديريت محتوا به ما اجازه مي‌دهد وب سايت‌هاي ديناميكي و پويا داشته باشيم، به اين معني كه همانند قبل، ديگر نيازي به طراحي و مديريت هر صفحه وب سايت به صورت جداگانه نيست و همه كارها به صورت متمركز، تحت نظارت CMS صورت مي‌گيرد. اين امر باعث مي شود شما زمان كمتري براي ويرايش هر صفحه بگذاريد اغلب سايت هايي كه توانسته اند به رتبه هاي بالاتر برسند مثل شاپرك از اين سرويس استفاده مي كنند.  در يك دسته‌بندي كلي مي‌توان سيستم‌هاي مديريت محتوا را به دو قسمت اختصاصي و عمومي (متن باز) تقسيم كرد.

تفاوت سيستم مديريت محتواي رايگان و اختصاصي
امروز شركت‌هاي برنامه‌نويسي، ديگر براي مشتريان خود وب سايت‌هاي استاتيك ايجاد نمي‌كنند، بلكه به پياد‌ه‌سازي پروژه تحت يك CMS مي‌پردازند. وقتي شركتي بر اساس نيازهاي شما، به صورت اختصاصي اقدام به برنامه‌نويسي و طراحي يك سيستم مديريت محتوا مي‌كند، اين بستر تنها در اختيار شما و يا مجموعه خاصي از مشتريان آن شركت خواهد بود. به عبارت ديگر، اين اپليكيشن طراحي سايت، در اختيار عموم كاربران قرار ندارد.

اين نوع طراحي سايت بدون استفاده از يك سيستم مديريت محتواي رايگان معايب خاص خود را دارد، به طوري كه امروز، شركت‌هاي دارنده وب سايت‌هاي‌ اين چنيني را به تعويضشان با يك وب سايت قدرت گرفته از يك CMS متن باز تشويق مي‌كند. سايت هايي كه با اين زبان نوشته شده اند از نطر سرعت نيز بهينه تر هستند و اين اصل براي سايت هايي مثل آپارات كه مخاطب جهاني دارد بسيار اهميت دارد. اصلي‌ترين ايراد، وابستگي به شركت طراح خواهد بود. يعني براي انجام هر عمل و يا اعمال هر تغييري، مي‌بايست دست به دامن شركت طراح اوليه شويد.

به همين دليل براي تقاضاهاي شما، اين شركت طراح است كه قيمت را تعيين مي‌كند و شما مجبور به پرداخت آن هستيد. اگر به هر دليل شركت منحل شده و متخصصان آن پراكنده شوند، براي راضي كردن ديگر شركت‌ها به منظور اعمال تغيير در وب سايتتان بايد چندين برابر پول پرداخت كنيد.در سفارش ساخت سايت فروشگاهي  استفاده از اين زبان بسيار توصيه مي شود . بر خلاف يك سيستم مديريت محتواي رايگان براي اين دسته از سيستم‌ها مستندات كافي در اينترنت وجود نداشته و براي يادگيري هر چيز ريز و درشتي بايد با سازنده تماس برقرار كنيد.

مزاياي سيستم مديريت محتواي رايگان
اما امروز شركت‌هاي زيادي با استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان طراحي وب سايت انجام مي‌دهند، به همين دليل بعد از اتمام پروژه، مي‌توان كار پشتيباني يا به‌روزرساني آن را به شركتي ديگر سپرد. سايت هايي كه ورودي بالايي دارند و هر لحظه بايد در  براي آنها اطلاعات آپلود شود نياز دارند تا بروزرساني خود را به سايت هاي پشتيبان بسپارند از جمله سايت هاي خبري همچون ايسنا .يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس، جوملا و دروپال، مستندات و آموزش‌هاي رايگان زيادي در وب وجود داشته و براي يادگيري كار با وب سايت خود، از تكيه به ديگران بي‌نياز خواهيد شد.

يك سيستم مديريت محتواي رايگان همچون وردپرس، به جاي شركتي خاص، توسط يك انجمن پشتيباني مي‌شود. اين انجمن متشكل از هزاران توسعه‌دهنده خبره بوده و همين ويژگي، يكي از مهم‌ترين دلايل توصيه به استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان است. به عبارت ديگر، قوت قلب استفاده‌كنندگان از CMSهاي متن باز، پشتيباني شدن توسط هزاران و بلكه بيشتر توسعه‌دهنده‌اي است كه در زمينه كاري خود بهترين هستند.

برخي رايگان و قابل دانلود بودن سيستم مديريت محتواي رايگان توسط همه را نقطه ضعف آن تلقي كرده و اين دسته از برنامه‌هاي طراحي وب سايت را مملو از باگ مي‌دانند كه به سادگي قابل هك هستند. اما اين تصور از ريشه غلط است. متن باز بودن و توسعه يافتن به دست انجمني توانمند، دقيقا نقطه قوت يك سيستم مديريت محتواي رايگان به شمار مي‌رود.

اين دسته از سيستم‌ها طي سال‌هاي طولاني توسعه يافته و به همين دليل رفته رفته به قابليت‌هايشان افزوده شده است. همچنين با گذر زمان، هر مرتبه يك ايراد به خاطر استفاده شدن توسط گستره‌اي از كاربران كشف و خيلي زود برطرف شده است. با وجود پشتيباني شدن توسط انجمني قدرتمند، كوچك‌ترين باگ كشف شده، خيلي زود رفع خواهد شد.  اگر شما هم به دنبال طراحي سايت به زبان CMS هستيد تيم وب داران مي تواند به شما در اين زمينه كمك كند .به همين دليل CMSهاي رايگاني همچون وردپرس و جوملا امروز به مرحله بالايي از امنيت رسيده‌اند.

يك سيستم مديريت محتواي اختصاصي توسط عده‌اي خاص ساخته شده و تعدادي محدود وب سايت با آن ايجاد شده است، به همين دليل هنوز به طور كامل جواب پس نداده و ممكن است مملو از باگ باشند. البته اين به معني ايراددار بودن بلاشك اين چنين سيستم‌ها و عاري از ايراد بودن يك سيستم مديريت محتواي رايگان نيست، اما اين موارد طبق تجربه ثابت شده‌اند.

نتيجه‌گيري
براي طراحي يك وب سايت عادي كه قرار نيست مربوط به سازمان و يا ادا‌ره‌اي خاص باشد، سيستم مديريت محتواي رايگان كاملا كفايت كرده و روي آوردن به CMSهاي اختصاصي تصميمي اشتباه خواهد شد. سايت هاي بسياري با اين سرويس نوشته شده اند سايت ديوار يك نمونه قابل لمس براي اين موضوع است . براي آشنايي بيشتر با معروف‌ترين سيستم‌هاي مديريت محتواي رايگان و انتخاب يكي براي طراحي وب سايت خود، بد نيست در گوگل، جستجوهايي پيرامون تفاوت‌ها و برتري‌هاي وردپرس، جوملا و وردپرس نسبت به بقيه موارد انجام بدهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.