قابليت جديد AR در اينستاگرام، امكان تست و امتحان كردن محصولات را به كاربران خواهد داد و خريد آنلاين را جذابتر خواهد كرد.
اينستاگرام بهعنوان بخشي از تجارت خود، قصد دارد تا قابليت واقعيت افزوده AR را در اختيار كاربران قرار دهد. در واقع اينستاگرام هم مانند فيسبوك كه به كاربران اين امكان را ميدهد تا از پلتفرم Spark AR استفاده كنند، مجهز به اين قابليت جديد از AR خواهد شد؛ در نتيجه بهصورت ديجيتالي، امكان پرو يا تست محصولات و در نهايت خريد محصولات را امكانپذير خواهد ساخت.
اينستاگرام بهتازگي تأييد كرد كه قابليتي راهاندازي شده است كه كاربران ميتوانند از طريق آن، لوازم آرايشي يا عينكهاي مختلف را بهصورت AR امتحان كنند. فعلا اين قابليت در برندهاي لوازم آرايشي MAC و NARS و برندهاي عينك Ray-Ban و Warby Parker بهطور آزمايشي ارائه شده و بعدها در اختيار صفحات بيشتري قرار خواهد گرفت. اين قابليت بهطور مستقيم از طريق پستها در صفحه اصلي و همچنين صفحات فروشگاهها يا استوريها قابل دسترسي است.
اين قابليت AR به كاربران امكان امتحان كردن لوازم آرايشي و عينك را در رنگها و مدلهاي مختلف خواهد داد؛ براي مثال كاربران ميتوانند يك لوازم آرايشي را انتخاب كرده و آن را روي صورت خود با قابليت AR امتحان كنند و تصميم بگيرند كه آن را ميخواهند يا خير. در نهايت پس از اينكه محصولي را امتحان كردند، ميتوانند بدون ترك اينستاگرام آن را خريداري كنند. همچنين كاربران ميتوانند از دوستان خود دعوت كنند تا از طريق استوريها و دايركت، اين لوازم آرايشي يا عينك را امتحان كنند. براي دسترسي به ويژگي جديد AR، بايد آخرين نسخه اينستاگرام را در iOS يا اندرويد در اختيار داشته باشيد.
ظاهرا فيسبوك Spark AR را بهعنوان راهي براي فروش محصولات بيشتر بهصورت آنلاين پيدا كرده است. اين شركت از طريق پلتفرم Spark AR، قابليتهاي جالبي را به ارمغان آورده و از ماه اوت هركس ميتواند از طريق پلتفرم Spark AR، فيلترهاي واقعيت افزوده خود را بسازد. به هر جهت اين فناوري، قابليت توسعهي بيشتر را خواهد داشت و احتمالا در نهايت ميتواند به يك اتاق پرو كامل براي امتحان كردن لباسها بهصورت آنلاين تبديل شود تا خريد آنلاين از طريق اينستاگرام و فيسبوك بهطور رسمي گسترش يابد.
منبع : https://www.engadget.com/2019/10/04/instagram-spark-ar-commerce
- ۹ بازديد
- ۰ نظر