چگونه يك وب سايت موفق داشته باشيم؟

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

پنجشنبه ۰۱ آذر ۰۳

چگونه يك وب سايت موفق داشته باشيم؟

بعضي از مديران سايت‌ها يا دغدغه پشتيباني از كاربران ندارند و يا در تعامل با مردم خجالتي هستند. دليلش آن است كه اغلب مديران سايت افراد فني هستند كه بيشتر ترجيح مي‌دهند پشت كامپيوتر باشند تا با كسي صحبت كنند.

1. پشتيباني كاربران و تعامل با آنها
بعضي از مديران سايت‌ها يا دغدغه پشتيباني از كاربران ندارند و يا در تعامل با مردم خجالتي هستند. دليلش آن است كه اغلب مديران سايت افراد فني هستند كه بيشتر ترجيح مي‌دهند پشت كامپيوتر باشند تا با كسي صحبت كنند. اگر مي‌خواهيد سايت موفقي داشته باشيد، ترديد را كنار بگذاريد. گوش شنوا براي مشكلات و نظرات كاربران داشته باشيد و به آنها پاسخ مناسب بدهيد. مطمئن باشيد اين «شنيدن نظرات» برايتان هم نفع معنوي دارد و هم وضعيت اقتصادي سايتتان را بهتر مي‌كند.

2. استقلال از پلاتفرم

برخي از گردانندگان يا مديران سايت‌ها نسبت به فناوري خاصي تعصبات جانبدارانه دارند. اما برخي ديگر فقط يك چيز برايشان مهم است: سايت خوب و موفقي داشته باشند. خودتان را به فناوري‌ها و فايل‌ها گره نزنيد. اجراي ايده‌ها و روياهايتان را موكول به انجام شدن اين يا آن تغيير فني در سايت يا ظاهر گرافيكي آن نكنيد. براي داشتن سايتي مثل ديوار رعايت چنين نكاتي واجب است. بعضي از صاحبان سايت‌ وسواس عجيبي نسبت به يك جور منو يا افكت خاص يا يك انيميشن فلش دارند. اين سايت‌ها هيچگاه در رديف سايت‌هاي موفق و كامياب قرار نمي‌گيرند. مهم تامين علايق كامپيوتري و گرافيكي شما نيست، مهم رضايت مردم است. مستقل باشيد. دورانديش و با برنامه باشيد. خودتان را به اين آبجكت و آن فايل و اين تكنيك گره نزنيد. هميشه آمادگي پذيرش ايده‌هاي بهتر و ايجاد تغيير را داشته باشيد. من خودم سال‌ها از فناوري‌هاي مايكروسافت استفاده كردم، ولي حالا مي‌بينم سايت‌هاي PHP هم حتي مي‌توانند بهتر و كم‌دردسرتر باشند.

3. انگيزه
بدترين سم براي به شكست كشاندن يك سايت، به كار گماشتن يك مدير بي‌انگيزه است. اگر خودتان مدير سايت خودتان هستيد واقعا از خودتان بپرسيد هدفتان از ورود به اينترنت چيست و اين اقدام چه فايده‌اي براي زندگي و كسب‌و‌كار شما دارد؟ اگر مي‌خواهيد فرد ديگري را  به مديريت سايت منصوب كنيد، مطمئن شويد او به اندازه كافي انگيزه داشته باشد. جالب است بدانيد كه مديران ني ني سايت روزانه ساعت ها با شوق روي سايت خود كار كردند تا به اين موفقيت رسيدند، او را در سود و زيان مادي و معنوي سايت سهيم كنيد. داشتن مهارت‌هاي فني كافي نيست. اگر مدير يك سايت دورنمايي براي كار خويش نبيند، به كارش دل نخواهد بست. بهترين نرم‌افزار و زيباترين سايت هم زير دست چنين مديري به گل خواهد نشست.

4. مهارت در انتخاب محتواي خوب
اينترنت عرصه ارائه محتواي ديجيتال است. خواه اين محتوا معرفي يك كالاي فيزيكي باشد، خواه يك مقاله جديد، در هرصورت داشتن سطح قابل قبولي از مهارت در نوشتن و توليد مطلب لازم است. يك كار بد و ناشيانه آن است كه محتواي سايت خود را با مطالبي كه از سايت‌هاي ديگران كپي كرده‌ايد پر كنيد. رك و راست بگويم: خودتان را گول مي‌زنيد. كاربران اينترنت افرادي هستند كه دست كم سطح متوسطي از هوشمندي را دارند. چرا به سايت شما بيايند؟ به سايتي مي‌روند كه توليد كننده اصلي محتوا است. بايد توجه داشت كه توليد محتوا مناسب در افزايش ترافيك سايت بسيار تاثيرگذار استو بايد به آن توجه ويژه اي شود بهترين كار آن است كه وقت بگذاريد و كمي خلاقيت به خرج دهيد. مطمئن باشيد پاداش مطالبي كه خودتان با زحمت تهيه كرده‌ايد را با افزايش فروش و درآمد سايت خواهيد گرفت، به شرطي كه برنامه‌اي براي كسب درآمد از سايت داشته باشيد. محتواي اصيل و دست اول يكي از مهمترين عوامل موفقيت يك سايت وب است.

5. اصول بازاريابي و تبليغ
در زمينه بازاريابي و تبليغ بي‌اطلاع نباشيد. بعضي از مديران سايت‌ا خيلي ساده‌لوحانه فكر مي‌كنند و اطلاع درستي از ماهيت پيچيده مبارزه بي‌امان سايت‌ها براي ربودن ميدان موفقيت از يكديگر ندارند. كافي است گاهي سري به موتور جستجوي گوگل بزنيد و همان واژه ديروز يا پريروز را جستجو كنيد تا بالا و پايين شدن رتبه سايت‌ها را به چشم خود ببينيد.هيچگاه در شروع به سايتي مثل ديجي كالا نگاه نكنيد كه دائما در رتبه هاي بالا است شما نياز به تلاش بيشتري داريد براي موفقيت سايتتان بايد با چشمان باز و آگاهي كامل از اصول بازاريابي حركت كنيد. همچينين كسب مهارت «تبليغ‌نويسي در وي» براي مديران سايت ضروري است. اين مهارتي است كه سال‌ها آن را تدريس مي‌كنم و سعي مي‌كنم در مقالات بعدي به آن بپردازم.

 

6. اختصاص وقت كافي
برخي از صاحبان سايت‌ها تصور ساده‌انگارانه‌اي از مكانيزم عملكرد يك سايت دارند. آنها فكر مي‌كنند همينكه مطالب خوب و نرم‌افزار خوبي براي مديريت محتواي سايت داشته باشيم، كار تمام است و سايت خود به خود موفق مي‌شود. براي مديريت سايت خود بايد هر روز وقت كافي اختصاص دهيد. اگر وقت و دانش لازم براي انجام اين امور را نداريد اين لينكhttps://webdaran.com/send-requset-form/ به شما كمك شاياني مي كند. منظور از مديريت، مطلب گذاشتن نيست، منظور بررسي و تحليل اوضاع است. بايد مدام از خودتان بپرسيد چگونه مي‌توانم فلان كار را بهتر و سريعتر انجام دهم؟ چطور مي‌توانم درآمد سايت را افزايش دهم؟ چرا فلان مكانيزم تبليغي يا بازاريابي نتايج دلخواه را به بار نمي‌آورد؟ آيا كاربران از خدمات سايت راضي هستد؟ آيا پيشنهادات آنها را بررسي كرده‌ام؟ هيچ راه ميانبري وجود ندارد. براي كاميابي سايتتان وقت بگذاريد.

7. طرح و برنامه‌اي براي توسعه سايت
يكي از نكات ظريفي كه سايت‌هاي موفق رعايت مي‌كنند، داشتن طرح و برنامه‌اي براي توسعه سايت است. توسعه جزو ذاتي يك سايت وب است. يك سايت بدون توسعه، حتي با بهترين مطالب و خدمات، بزودي روندي نزولي را آغاز خواهد كرد. مردم سايت‌هايي كه مرتب تغيير و تحولاتي در آن صورت مي‌گيرد مثل ايسنا و تلاش مي‌كنند بهتر شوند را دوست دارند. داشتن نرخ رشد منظم، يكي از استراتژيك‌ترين روش‌ها براي موفقيت يك سايت وب است.

 
8. بررسي سايت‌هاي رقيب
مگر مي‌شود موفق بود و رقيب نداشت؟ موفقيت يك وضعيت نسبي است و در قياس با وضعيت سايت‌هاي ديگر قابل اندازه‌گيري است. پس اگر مي‌خواهيد سايت موفقي داشته باشيد، رقباي خود را بشناسيد. مغرور نباشيد و به سايت آنها سربزنيد. از رقباي خود بياموزيد. بررسي سايت‌هاي رقيب يكي از بهترين و موثرترين روش‌ها براي تدوين برنامه توسعه سايت خودتان است. يك روش ساده براي يافتن سايت‌هاي رقيب استفاده از دستور related در جستجوي گوگل است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.