موبايل ماركتينگ يا بازاريابي موبايلي چيست؟

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۰۳

موبايل ماركتينگ يا بازاريابي موبايلي چيست؟

موبايل ماركتينگ يا بازاريابي موبايلي ( Mobile Marketing ) استراتژي بازاريابي ديجيتالي چند كاناله‌اي است كه هدف آن دستيابي به مخاطبان هدف در تلفن‌هاي هوشمند ، تبلت‌ها و ساير دستگاه‌هاي همراه آن‌ها ازطريق وب‌سايت‌ها ، ايميل ، SMS و MMS ، رسانه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌ها است.
تلفن همراه شيوه‌ي تعامل مردم با برندها را دگرگون كرده است.امروزه تمام كارهايي را كه مي‌توان با رايانه‌ روميزي انجام داد، در دستگاه‌هاي همراه هم در دسترس هستند.
انجام تمام كارهايي مانند مشاهدهٔ ايميل‌ها ، بازديد از وب‌سايت و خواندن مطالب، در صفحه‌ نمايش كوچك دستگاه‌هاي همراه نيز امكان‌پذير است.
جالب است بدانيد كه ۸۰٪ كاربران اينترنت ، گوشي هوشمند دارند.
چرا موبايل ماركتينگ اهميت دارد؟
پلتفرم‌هاي موبايل مانند گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها تا۶۰٪ از زماني را كه كاربران در ايالات متحده در رسانه‌هاي ديجيتالي مي‌گذرانند ، ميزباني مي‌كنند.

گوگل اعلام كرده است كه از پايان سال ۲۰۱۵ ميزان جستجو با گوشي‌هاي تلفن همراه از تعداد جستجوهايي كه توسط رايانه‌هاي روميزي انجام مي‌شود ، فراتر رفته است.

براي تبليغات موبايلي مؤثر ، به درك مخاطبان خود ، طراحي محتوا با درنظر داشتن پلتفرم‌هاي موبايل ماركتينگ چيست و چرا اهميت دارد و استفاده‌ راهبردي از بازاريابي SMS/MMS و اپليكيشن‌هاي موبايل نياز داريد.

 

استفاده از SMS و MMS در بازاريابي موبايلي يا ( Mobile Marketing )
SMS و MMS از كانال‌هاي بسيار قدرتمند در بازاريابي موبايلي هستند كه پيام‌هاي تبليغاتي را مستقيما در اختيار كاربران موبايل قرار مي‌‌دهند.
نكات استفاده از SMS

همچنين بررسي‌ها نشان داده پيغام متنيِ ارسال‌شده از طريق SMS يا پيام كوتاه ، ۸ برابر بيشتر در جذب توجه مخاطب اثر دارد.در آمريكا ۵۰ درصد مشتريان ، خريدهاي خود را براساس SMSهاي دريافتي‌شان انجام مي‌دهند.
ارسال SMS نوعي بازاريابي مستقيم است كه در آن ارتباط بي‌واسطه از طريق موبايل با مخاطب برقرار مي‌شود ؛ از اين رو بايد ملاحظاتي را در اجراي آن در نظر گرفت :

بهتر است پيام‌هاي متني كمتر از ۱۶۰ كاراكتر تنظيم شوند.
جملات واضح و شفاف باشند و در آن‌ها از اختصارِ بيجا استفاده نشود.
متن پيام محترمانه باشد و فرستنده‌ي پيام براي مخاطب ، مشخص باشد.
در اينجا نيز CTA يا همان فراخوان مخاطب بايد با مهارت خاصي در متن پيام تنظيم شود.

نكات استفاده از MMS
MMS يا پيام‌هاي چند رسانه اي راه ديگري براي برقراري ارتباط مستقيم با مخاطبان موبايل است.محتواي پيام‌هاي MMS ممكن است متن ، عكس ، ويدئو ، صوت ، GIF و… باشد.تنوع و گستره‌ وسيع امكانات در MMS ، باعث مي‌شود بتوان پيام‌هايي اختصاصي براي برند ايجاد كرد.اين پيام‌هاي اختصاصي سبب مي‌شود پيام چند رسانه اي ، نسبت به ساير كمپين‌هاي بازاريابي ، در جايگاه برتري قرار بگيرد.پيام‌هاي ارسالي در اين روش ، ذهن مخاطب را بيشتر درگير مي‌كند و كارايي آن ۲۰درصد بيشتر از SMS است.محتواي پيام‌ها در اين روش ، هشت برابر بيشتر در رسانه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي‌شود.

نكات تكميلي.....براي مطالعه مطلب كامل روي لينك زير كليك كنيد...
https://webdaran.com/what-is-mobile-marketing/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.