گوگل: به زودي مشكل تشخيص چهره پيكسل 4 را برطرف مي‌كنيم

توضيح در باره پاره اي از نكات بازاريابي آنلاين

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

گوگل: به زودي مشكل تشخيص چهره پيكسل 4 را برطرف مي‌كنيم

گوگل هفته گذشته در كانون توجهات بود و جديدترين گوشي هاي پرچمدار خود يعني سري پيكسل 4 را در طي رويدادي اختصاصي رونمايي كرد. براي اولين بار در سري پيكسل، اسكنر اثر انگشت از گوشي هاي جديد گوگل حذف شده و سيستم تشخيص چهره جاي آن را گرفته است. البته همان طور كه مي شد انتظار داشت، اين سيستم به اندازه اسكنر اثر انگشت كم نقص نيست و در همين چند روزي كه از عرضه پيكسل هاي جديد گذشته، ايرادهايي در آن مشاهده شده است.

در واقع، با فاصله اندكي از عرضه پيكسل 4، اولين كاربراني كه اين گوشي را خريداري كرده بودند، گزارش دادند كه سيستم تشخيص چهره حتي در زماني كه چشم آن‌ها بسته است، قفل گوشي را باز مي كند! و اين مسئله قاعدتاً مي تواند امنيت گوشي را دچار ترديد كند.

حال، گوگل با انتشار بيانيه‌اي رسمي ادعا كرده كه يك پچ نرم افزاري براي اين مشكل تدارك ديده و به زودي عرضه خواهد كرد. البته در اين بيانيه به هيچ تاريخ دقيقي براي عرضه پچ اشاره نشده است. علاوه بر اين، گوگل در اين بيانيه به تعريف و تمجيد از سيستم تشخيص چهره پيكسل 4 پرداخته و مدعي شده كه تمامي استانداردهاي امنيتي يك سيستم بيومتريك را دارا است. البته گوگل براي كساني كه با اين همه تعريف و تمجيد قانع نشده و هنوز به امنيت تشخيص چهره پيكسل 4 شك دارند، پيشنهاد كرده از قابليت lockdown كه مسلتزم استفاده از پين كد و الگوي رمز يا پسورد است، استفاده كرده و با فشردن و نگه داشتن كليد پاور، به جاي تشخيص چهره از اين راه‌كارهاي امنيتي جهت باز كردن قفل استفاده كنند.

سيستم تشخيص چهره پيكسل 4

سيستم تشخيص چهره بر فناوري نقشه برداري سه‌بعدي از صورت تكيه دارد كه نسبت به تشخيص چهره دو بعدي كه با دوربين هاي معمولي انجام مي شود، امنيت به مراتب بالاتري دارد. با اين حال، ضرورت تمركز به سنسور تشخيص چهره در هنگام باز كردن قفل گوشي يك مسئله كليدي است كه نبايد از آن غافل شد. چرا كه اگر گوشي نسبت به تمركز كاربر به سنسور، حساسيت نداشته باشد (مانند آنچه كه در مورد پيكسل 4 گزارش شده)، هر شخصي مي تواند با گرفتن گوشي در مقابل صورت صاحب آن (مثلاً در هنگام خواب)، قفل گوشي را به راحتي باز كرده و به محتويات آن دسترسي پيدا كند.

در هر صورت، اگر همه چيز به خوبي پيش برود، انتظار مي رود طي ماه‌هاي آتي پچ برطرف كننده مشكل تشخيص چشم براي سري پيكسل 4 عرضه شود.

منبع : https://www.gsmarena.com/pixel_4_eye_detection_fix_for_face_unlock_on_the

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.